Ammattiliitto Jyty jätti Oulua ja Turkua koskevan kunta-alan lakkovaroituksen

15.3.2022

Lakkovaroituksella Jyty haluaa vauhdittaa kunta-alan virka- ja työehtosopimusten neuvotteluja. Jytyn julistama kaksipäiväinen
lakko Oulussa ja Turussa alkaa keskiviikkona 6.4.2022 klo 00:01 ja koskee kaikkia tämän jälkeen alkavia työvuoroja.
Lakko päättyy torstaina 7.4.2022 klo 23:59. Lakko kestää päättyvän työvuoron loppuun.

Lakossa ovat mukana kunta-alan pääneuvottelujärjestöt JUKO ja JAU (Jyty ja JHL) yhdessä. Jytyn julistama lakko koskee kaikkien kunta-alan sopimusten sekä myös kuntien omistamissa yhtiöissä noudatettavan AVAINTES-sopimuksen piirissä työskenteleviä Jytyn jäseniä seuraavilla työnantajilla Turussa:

Turku

• Turun kaupunki
• Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin työntekijöiden hoitamat tehtävät ja toiminnot, jotka sijaitsevat TYKS Kantasairaalan alueella (A-, U-, T- ja Majakkasairaala)
• Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin työntekijöiden hoitamat tehtävät ja toiminnot, jotka sijaitsevat TYKS Turunmaan sairaalan alueella
• Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin työntekijöiden hoitamat tehtävät ja toiminnot, jotka sijaitsevat TYKS Orto Kirurgisen sairaalan alueella
• Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin työntekijöiden hoitamat tehtävät ja toiminnot, jotka sijaitsevat Kupittaan sairaalan alueella
• Sarastia rekry Oy, Turun alueen työpaikoissa työskentelevät
• Sarastia Oy, Turun toimipiste